Światła dzienne Octavia I
Zwiń
X
-
Że tak zapytam jako nowicjusz , z podłączeniem takich przykładowych ledów z philipsa albo osrama . Jak się je podpina , tzn w sensie ja mam te niby automatyczne światła , że jak wsiadam i przekręcam kluczyk to cały czas są zapalone światła mijania bez deski , mogę ustawić na pozycyjne + podświetlenie deski lub mijania plus deska. To co jak podpinam takie ledy to one świecą jako oświetlenie zamiast świateł mijania w pierwszej pozycji ? Czy zamiast postojówek i cały czas mi się świeci deska ?
Dla nie których to może być pytania typu dlaczego białe jest białe ale sorry , uczę się
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jakobe Zobacz wpisA co myślicie o podłączniu modułu DRL żeby halogeny h3 (soczewki) świeciły na 30% mocy?
Komentarz
-
-
Mam pytanie czy taki moduł można zastosować do świateł mijania (a nie do długich jak jest w opisie) ?Kup teraz na allegro.pl za 45,00 zł - MODUŁ ŚWIATŁA DZIENNE długie -30% mocy LIGHT BOX (7092324393). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!Ostatnio edytowany przez Artq; 44068.Jest też w domu SEAT BSE i VW AQY
Komentarz
-
-
Witam kolegów. Też zabrałem się za założenie dziennych - w moim wypadku M-tech 901hp, z automatem. Postanowiłem podpiąć się do wyłącznika świateł (skoro jest tam też plus po stacyjce), tak jak np. na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=5OzRFLuo4SU Niestety poległem próbując przepchać przewody do kabiny: zdjąłem puszkę filtra, tą esowatą osłonę i podszybie i próbowałem przepchać się obok wiązki przez taką gumową przelotkę (na zdjęciu) - wsadziłem kilkanaście cm przewodu prowadzącego, ale nie byłem w stanie namierzyć go w kabinie pod deską. Pytanie, czy to właściwa drogaWidziałem na forum, że ponoć koło pedałów jest też jakaś przelotka - czy to lepsze miejsce?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konradk Zobacz wpisPytanie, czy to właściwa droga
Zdejmij jeszcze mechanizm wycieraczek i będziesz mógł ten dekiel odkręcić. Pod nim jest ramka z wtyczkami i mnóstwo miejsca na przełożenie kabelka. Łatwo znajdziesz go od strony wnętrza.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konradk Zobacz wpisI tak trzeba się wpinać w instalację w 3 miejscach - czyli np. pod czujnik wstecznego
Dokładnie to samo jest przy Philips 9, które montowałem w O1.
A już czujnik wstecznego to nie wiem dlaczego tu wspomniałeś. To nie są czujniki parkowania.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Kolego konradk nawet tanie chińskie ledy z automatem działają tak, że podłączasz plus i minus bezpośrednio do aku.
Trzeci przewód wpinasz w plus od pozycyjnych (przed żarówkę) jest to jednocześnie przewód sterujący automatem świateł dziennych, który w momencie włączenia świateł pozycyjnych=mijania dostaje napięcie i automat "wie", że ma wyłączyć ledy.
Z kolei w momencie rozruchu silnika jak masz wyłączone światła mijania=pozycyjne jak już silnik zaskoczy automat dostaje napięcie ładowania wyższe od spoczynkowego 12.4V i załącza ledy. Głowy nie daję ale próg załączenia jest bodajże na 12.8V.
Prościej wyjaśnić nie umiem. Jak również nie mogę zrozumieć ingerowania w instalację aż w kabinie kiedy wszystko co trzeba jest dostępne pod maską.
Jeśli jednak prościej zakładac Ci majtki przez głowę to dla mnie możesz podpiąć się nawet z gniazda przyczepki
P.S. Polecam przewinąć stronkę z podanego przeze mnie linku do końca tam jest schemat rozmalowany na obrazku.
Ja mam philips daylight 9 i podłączone dokładnie jak w tym schemacie.
U mnie lampki są podpięte do modułu automatu a z automatu dopiero idą przewody do do aku i "+" z pozycyjnej.
Jeżeli nie sprawi Ci to problemu to wrzuć fotkę swojego zestawu i schemat wg. którego chcesz podłączyć ledy.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
-
Proszę, to chyba starsza wersja(?) ulotki, ale pkt. 2 wyraźnie jest napisane o napięciu po zapłonie, choć na rysunku jest podpięte do akumulatorahttp://jkstyl.auto.pl/foto/instrukcja901.jpg
Nie widzę sensu kruszenia kopii o podłączanie - moje pod wyłącznik świateł też działa i wcale takimi strasznymi majtasami nie było. Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Tak żeby zakończyć już ten wątek dodam, że sprawdziłem podłączenie sugerowane przez kolegów kolesia i Bambeka - w modelu M-tech 901 HP jedynym możliwym podłączeniem jest tak jak napisane w instrukcji (rysunek jest błędny), tj. zasilanie z plusa po zapłonie, a nie bezpośrednie podpięcie do stałego plusa (akumulatora), gdyż ich automat nie reaguje na spadki napięcia (przy zgaszonym/zapalonym silniku) i światła świecą cały czas, a jedynie na podanie "plusa sterującego" - widać jest tam jedynie prosty przekaźnik.
Przy okazji, gdyby ktoś chciał takie montować, to nie do końca je do naszych skód polecam - może są tam i porządne diody (osram) i ładnie świecą, ale przewody są w zasadzie niemal na styk (a chcąc prowadzić je do kabiny musiałem przedłużyć), bezpiecznik nie ma hermetycznej obudowy (wg mnie w komorze silnika konieczne), uchwyty mocujące powinny być ciut głębsze, by miały się gdzie schować łby wkrętów (zawadzają lekko o tył lamp).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez konradk Zobacz wpis(rysunek jest błędny)Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Też polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octavek Zobacz wpisTeż polecam Philips Daylight 9.Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octavek Zobacz wpisTeż polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pykycykytypf Zobacz wpis
gdzieś czytałem, że mają funkcję "oświetlenia drogi do domu" tzn. zapalają się na ileś tam sekund po zamknięciu auta aby oświetlić nam drogę od auta do domu. niestety nie znalazłem takiej informacji w instrukcji. czy możesz coś powiedzieć na ten temat?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octavek Zobacz wpis
Rzeczywiście, coś jest na rzeczy, bo moje gasną dopiero po jakichś 7-10 sekundach od wyłączenia zapłonu. Przy tym czasie świecenia trudno to uznać za pełnowartościowe oświetlenie "follow me home" (15-20 sekund to minimum), ale może jest to kwestia odpowiedniego ustawienia modułu sterującego. Tego niestety nie wiem, bo nie ja to zakładałem, a poza tym to wolę za długo po wyłączeniu zapłonu nie świecić, bo jednak czy LED czy nie LED, to trochę z akumulatora zawsze ciągnie.
powiedz mi jeszcze czy zastanawiałeś się może nad kupnem lub miałeś możliwość porównać Daylight 9 do daylight guide? te drugie bardziej mi się podobają ze względu na "świecący pasek" ale nigdzie nie mogę znaleźć porównania tych dwóch modeli...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pykycykytypf Zobacz wpis
dzięki za informację.
powiedz mi jeszcze czy zastanawiałeś się może nad kupnem lub miałeś możliwość porównać Daylight 9 do daylight guide? te drugie bardziej mi się podobają ze względu na "świecący pasek" ale nigdzie nie mogę znaleźć porównania tych dwóch modeli...Tak, zastanawiałem się - rzeczywiście ten model Guide jest już chyba z najwyższej półki Philipsa, aczkolwiek "dziewiątka" to też bardzo dobry, wysokiej jakości sprzęt, który chwalili mi wszyscy liczący się fachowcy od montażu oświetlenia w mojej okolicy. Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że dopłacanie jeszcze 150,- złotych do Guide'a chyba jest bez sensu. Już same "dziewiątki" są nietanie w porównaniu do każdego niemarkowego sprzętu, przy cenie ok. 300-350 PLN. Guide jest o jakieś 30-40% droższy od "dziewiątki" (czyli 500 PLN co najmniej), a ja chciałem, żeby ta cała zabawa w jakimś przewidywalnym czasie jakoś zwróciła się, a nie była tylko sztuką dla sztuki. I dlatego zdecydowałem się na "dziewiątki". Może leciutko wystają poza obręb kratek, ale summa summarum wyglądają fajnie i dobrze wpasowują się w zderzak. A jeżeli będzie je montował ktoś doświadczony (tak, jak u mnie), to obędzie się bez cięcia kratek. Octavia I jest na tyle "kwadratowa", że praktycznie wszystko da się w te krateczki ładnie wkomponować, jeżeli ktoś z głową to montuje. Dlatego uważam, że dziewiątki w Octavii I sprawują się świetnie. Zerknij sobie, jak to wygląda u mnie, chociaż brakuje foty z profilu. Może wrzucę niebawem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Octavek Zobacz wpisTeż polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.jest O1 RS 1.8T XENON
była O1 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andru123 Zobacz wpis
SZNYT to sa te paseczki zamontowane jeszcze tak blisko srodka auta jak na twoim profilowym zdjęciu ?Jakoś przeżyję
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez Octavek Zobacz wpisJuż same "dziewiątki" są nietanie w porównaniu do każdego niemarkowego sprzętu
Światła dzienne DRL + przeciwmgłowe MaxLED DuoLight Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Renault itd.
Po 9 latach z dokładanymi dziennymi wiem dobrze, że najlepsze są takie, w których można wymienić żarówkę.
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
Do poprzedniego auta kupiłem niemarkowe dwufunkcyjne dzienne za 600 zł (z polskiej dystrybucji). I świetne były, póki pierwszy raz woda do nich nie weszła. Potem już czuła się jak u siebie, a mnie coraz mnie się chciało ją wypraszać. Przy sprzedaży (po 4 latach) kółko dziennych w prawej lampie ostatecznie umarło. To te:
Światła dzienne DRL + przeciwmgłowe MaxLED DuoLight Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Renault itd.
Po 9 latach z dokładanymi dziennymi wiem dobrze, że najlepsze są takie, w których można wymienić żarówkę.
Te okrągłe z podanego przez Ciebie linka są całkiem "sympatyczne", ale ich wadą, poza jakością, jest dodatkowo fakt, że trzeba naruszyć (ciąć) kratki, a mi się to bardzo nie uśmiecha, bo zależy mi na zachowaniu możliwie najbardziej oryginalności fabrycznej samochodu.
Komentarz
-
Komentarz